Urząd Gminy Jadów

Treść strony -

Gospodarka gruntami

Referent
Sylwia Stryjek

I pietro, pokój nr 20
tel. (25) 785-44-14
mail : sylwia.stryjek@jadow.az.pl

Godziny przyjęć interesantów:
poniedziałek, wtorek, czwartek 8.00 - 16.00 
środa 8.00 - 18.00
piątek 8.00 - 14.00

*Zadania na stanowisku obejmują sprawy regulowane następującymi przepisami prawa :

  1. O gospodarce nieruchomościami
  2. Prawo geodezyjne i kartograficzne.
  3. Kodeks Cywilny w zakresie możliwości oddawania gruntów w użytkowanie wieczyste osobom fizycznym i osobom prawnym oraz możliwości rozwiązania umowy o oddanie gruntu należącego do Gminy Jadów w użytkowanie wieczyste przed upływem określonego w niej terminu, jeżeli wieczysty użytkownik korzysta z gruntu w sposób oczywiście sprzeczny z jego przeznaczeniem określonym w umowie, w szczególności, jeżeli wbrew umowie użytkownik nie wzniósł określonych w niej budynków lub urządzeń.
  4. Kodeks postępowania cywilnego w zakresie współpracy z komornikami sądowymi w zakresie opisu i oszacowania nieruchomości oraz wywieszanie obwieszczeń urzędowych oraz ich zwrot właściwym organom.
  5. O urzędowych nazwach miejscowości i obiektów fizjograficznych.
  6. O ujawnieniu w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego.
  7. O gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa.
  8. O zagospodarowaniu wspólnot gruntowych.
  9. O przekształcaniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości.
  10. O nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców.
  11. O szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych.
  12. Inne zadania realizowane przez stanowisko:
  • przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do zawierania umów notarialnych.
  • komunalizacja gruntów oraz przejmowanie gruntów od Skarbu Państwa z wzajemnością na własność, w wieczyste użytkowanie i użytkowanie.
  • prowadzenie obsługi komisji inwentaryzacyjnej.
  • sporządzanie sprawozdań dla GUS-u, dotyczących gminnego zasobu nieruchomości oraz obrotu gruntami komunalnymi.
  • sporządzanie sprawozdań dla Ministra Skarbu w zakresie przekształceń i prywatyzacji mienia komunalnego.
  • prowadzenie spraw związanych z nadawaniem nazw ulic i placów publicznych oraz wznoszeniem pomników.
  • współpraca ze Starostą odnośnie wyodrębniania własności lokali mieszkalnych.
  • prowadzenie spraw związanych z zawieraniem i rozliczaniem umów dzierżawy za stawianie reklam na gruntach komunalnych.
  • prowadzenie spraw związanych z dzierżawą gruntów rolnych.
  • autor: Maria Wójcik

Dane kontaktowe

  • Logo Urzędu Gminy Jadów
    Urząd Gminy
    Jadów
  • Ikona mapy

    ul. Jana Pawła II 17, 05-280 Jadów
    tel. 25 675 40 44 fax: 25 675-43-84

    e-mail: gmina@jadow.az.pl

  • Ikona mapy

    Poniedziałek    8:00-16:00

    Wtorek                8:00-16:00

    Środa                     8:00-18:00

    Czwartek            8:00-16:00

    Piątek                    8:00-14:00