Treść strony -
Zarząd Województwa Mazowieckiego rozpoczyna konsultacje społeczne projektu programu ochrony powietrza dotyczącego dwutlenku siarki.
Konsultacje rozpoczynają się 24 kwietnia 2023 r. i trwać będą do 15 maja 2023 r.
Dlaczego powstaje kolejny program ochrony powietrza?
Z rocznej oceny jakości powietrza za rok 2021, dokonanej w ramach państwowego monitoringu środowiska przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, wynika, że w 2021 roku, w strefie mazowieckiej (obszar województwa mazowieckiego bez obszarów: Warszawy, Płocka i Radomia), na stacji pomiarowej Biała w gminie Stara Biała, wystąpiło przekroczenie poziomu dopuszczalnego dwutlenku siarki w powietrzu.
W związku z powyższym, zgodnie z art. 91 ust. 3 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2022 r. poz. 2556, z późn. zm.) konieczne jest określenie kolejnego programu ochrony powietrza.
Celem powyższego programu jest poprawa stanu powietrza na terenie strefy mazowieckiej
w zakresie dwutlenku siarki oraz ograniczenie skutków i czasu trwania przekroczeń stężeń normatywnych dwutlenku siarki w powietrzu (poziomów dopuszczalnych i poziomu alarmowego). Integralną częścią programu jest plan działań krótkoterminowych, podejmowany w celu niedopuszczenia do przekroczenia poziomów dopuszczalnych i poziomu alarmowego albo w przypadku ich przekroczenia, jak najszybsze obniżenie stężeń.
Co zawiera program ochrony powietrza?
- opis stanu jakości powietrza w zakresie dwutlenku siarki na obszarze strefy mazowieckiej,
- wskazanie źródeł emisji wpływających na powstawanie przekroczeń stężeń normatywnych dwutlenku siarki,
- wskazanie działań naprawczych, mających na celu skuteczną i długotrwałą poprawę jakości powietrza,
- wskazanie działań krótkoterminowych, podejmowanych w celu niedopuszczenia do przekroczeń poziomów dopuszczalnych i poziomu alarmowego albo w przypadku ich przekroczenia, jak najszybsze obniżenie stężeń,
- wskazanie podmiotów odpowiedzialnych za realizację działań.
Każdy obywatel może złożyć uwagi do projektu programu ochrony powietrza.
Sposoby składania uwag i wniosków:
- w formie pisemnej na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, Departament Gospodarki Odpadami, Emisji i Pozwoleń Zintegrowanych, Al. Solidarności 61, 03-402 Warszawa;
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej (e-mail), bez konieczności opatrywania ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym, na adres: powietrze@mazovia.pl
- ustnie do protokołu.
Uwagi i wnioski należy zgłaszać na formularzu dostępnym do pobrania na dole strony.
Gdzie zapoznać się z dokumentem?
Projekt programu dostępny jest do pobrania w wersji elektronicznej na dole strony.
Wersja papierowa programu jest dostępna w siedzibie Departamentu Gospodarki Odpadami, Emisji
i Pozwoleń Zintegrowanych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie, Al. Solidarności 61, 03-402 Warszawa, od poniedziałku do piątku w godzinach 09:00-15:00.
W przypadku konieczności bezpośredniego zapoznania się z dokumentem będą Państwo:
- przyjmowani po wcześniejszym telefonicznym lub e-mailowym uzgodnieniu terminu spotkania z właściwym pracownikiem urzędu,
- przyjmowani pojedynczo.
Co dalej?
Wszystkie opinie, uwagi i wnioski wniesione w terminie zostaną rozpatrzone przez Zarząd Województwa Mazowieckiego.
Zgodnie z przepisami prawa program ochrony powietrza ma zostać uchwalony do 26 lipca 2023 r.
Dodatkowe informacje
Zapraszamy do kontaktu z Wydziałem Emisji i Ochrony Powietrza:
e-mail: powietrze@mazovia.pl
nr tel.: (+48 22) 59 79 481
- Pliki do pobrania (PDF) 119.23kB
- autor: Hanna Pobudkiewicz, data: 2023-04-24
Ważne strony
- Wybory
- Raport podsumowujący kadencję 2019-2023
- WAŻNE
- Psy do adopcji
- Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
- Mazowiecki Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Warszawie
- WCR Warszawa-Praga
- Gospodarka odpadami komunalnymi
- Sanktuarium Świętego Krzyża w Jadowie
- RODO w gminie
- Targowisko Jadów
- SOŁECTWA
- LGD Równiny Wołomińskiej
- Uchodźcy / Informacje / Біженці / Інформація
Dane kontaktowe
-
Urząd Gminy
Jadów -
ul. Jana Pawła II 17, 05-280 Jadów
tel. 25 675 40 44 fax: 25 675-43-84
e-mail: gmina@jadow.az.pl -
Poniedziałek 8:00-16:00
Wtorek 8:00-16:00
Środa 8:00-18:00
Czwartek 8:00-16:00
Piątek 8:00-14:00